Amint a Kedves Olvasók láthatták, jó nagy kihagyás volt megint a blogon. Az EU-s projekt, ahol dolgozom, végéhez közeledett, így szinte semmire nem maradt időm, a blogra írogatásra meg különösen nem. Nos nézzük, mi történt az elmúlt negyedévben:

A Renault kapott egy rendes karosszériázást. Antal műhelye lakásunktól csupán pár utcányira van, továbbá pár éve ő karosszériázta a Polszkit is, így nyilvánvaló volt a választás. A művelet egyébként megegyezett a Polszkiéval: a tragikus állapotban lévő küszöbök újultak meg, ki lett javítva a két hátsó ajtó sarka (tipikus Renault 21 betegség), plusz az ajtók alsó paneljén lévő rohadások is. Nagyon szép lett, majd teszek fel képeket valamikor. A küszöböket egyébként a Lángnál készítették Antal elmondása szerint, méretvétel után hajtották le őket. A javítás Antal egyéb elfoglaltságai miatt viszont eltartott 2 hónapig. Na mindegy, nem is nagyon használom az autót.

Aztán kiderült az is, hogy a nagyon rentábilis 60% szeszből, 40% benzinből álló keverék csak nyári melegben az igazi. A szó szerinti hidegindítás (a szesz alacsony gőznyomása miatt) nagyon nehézkes a mindennemű átalakítást nélkülöző motornál. Így télen sajnos 70% benzin mellett csupán 30% lehet az etanol. De mivel a Renault most hobbiautóvá lett, így ez talán nem akkora baj.

Megújultak az ajtókárpitok, a műveletről fotók nem készültek. Lényegében arról van szó, hogy a préseltlemez alapra habszivacsréteg van gyárilag felvíve, arra ragasztót szórnak, és erre kerül a kárpitanyag. Na most, a régi, és főleg a sokat napon állt Renaultoknál a habszivacs elbomlik, a kárpitanyag pedig elkezd lógni, mérhetetlenül rusnya kinézetet adva az utastérnek. Lebontottam elsőként a plüsskárpitot. levakartam az alaplemezről a habszivacs maradékát. Ez után fogtam egy régi pokrócot (vastagságra pont megfelelő volt) és beszabtam a korábbi szivacsbetétek helyére. A munkában nagy segítséget nyújtott, hogy van ipari tűzőgépünk. Ezzel könnyedén felrögzítettem a kivágott betéteket a helyükre. Majd visszaragasztottam az eredeti kárpitanyagot. Elég jó lett, bár vannak hibák, de ezeket inkább csak az én szemem látja. A másik művelet pedig ezzel párhuzamosan történt: megújult a motorháztető belső burkolata is. A műveletről alább lehet olvasni.

A Polszkival nem sok dolog történt. Az egyre hidegebb napok itt is kihozták az egyre nehezebb hidegindítást. Most az történt, hogy itt is keverni kell némi benzint a szeszhez. Egyenlőre megpróbálom azt, hogy egy 15 literes hajtóanyag keverék álljon 14 liter szeszből, 1 liter benzinből, illetve némi ólompótló adalékból. A Polszki esetében beépítettem némi stúdiószivacsot a hátsó ülés, illetve a kalaptartó burkolat alá, enyhe zajcsökkentést sikerült elérni. A jövő év elején lesz esedékes a kormánymű kiszereléses hézagolása (legyen olyan pontos a kormányzás, mint valami szupersportautóban :-) ), illetve a kormánysegédkar szilentjeinek felújítása.

Ezen kívül Fater meggenerálozta a szomszéd Pisti Suzukiját. Elég tűrhetetlen volt, hogy 500 km-re megeszik neki 1 liter olajat. Hát a gyűrűk katasztrofálisan sz*rok voltak, a dugattyútetőkön tarajosan állt a korom, a szeleptányérokra rásült minden. A gyűrűzés teljes sikert hozott, a tökéletes eredményt adó, és nagyon érdekes munkáról fényképek nem születtek. Talán majd jön Gábor barátom Vectra B-je (1,6-os benzines Ecotec), ami szintén nagy olajfogyasztó, gyűrűzés kinéz, akkor majd lehet róla poszt. E célból vettem is egy játék kategóriába tartozó endoszkópkamerát: gyertyaníyíláson benézni. Makrózni nem tud, de hát a valódi ipari endoszkópokhoz képest gombokért volt.

Nade, Renault géptető burkolat javítás: pince padlóján dolgoztam, elsőként a kiszerelt burkolat hátoldalán végeztem javításokat. Ahol szakadások voltak, ott más anyaggal erősítettem meg az eredeti anyagot. A rögzítéshez Palmatexet használtam. Miután a hátoldal elkészült, az elülső feléról letéptem a rákasírozott anyagot., már ami maradt belőle az idők folyamán. A hűtőfolyadék betöltési műveletet bemutató matricát persze félretettem. Kifeszítettem majd felragasztottam rá a filcet, amit Fater vett Óbudán. Végezetül bőrlukasztóval kicsapkodtam a felerősítő  lukakat. Íme a képek (nem sorrendben, így lehet itt csatolni)

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr652480511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása