Az az EU-s projekt, amiben dolgozom, most indult újra, feloldásra került a szerződéskötési moratórium. Következésképp, mint sok kollégámnak, nekem sem volt munkám az elmúlt két hónapban. Mit lehet tenni? A felszabaduló idő remek volt nyelvvizsga letételére, illetve olyan ház körül munkák elvégzésére, mint a padlástér szigetelésének javítása, a ház lábazatának festésére, meg hasonlók. Autózás kapcsán: Faterral építettünk egy második autóbeállót a ház elé. Igazából itt korábban volt, de amikor aszfaltozták az utcát és elkészítették az árkokat, ezt felszedték. Nyolc év után végre megint oda lehet parkolni a ház elé egy másik autóval, ami a flotta méretét tekintve igencsak előnyös. Másrészt az emelőhíd is kapott egy új alapos tisztítást és újrafestettük, íme:


 

 

Természetesen a következő hasonló művelet majd az előtető külső és belső festése lesz, vagy idén ősszel, vagy jövő év tavaszán.

Autók:

Polszki: befejeződött az etanol üzemre átalakítás

A Polszkinál elég nagy gond volt a hidegindítással, illetve a melegítő járatással: gyengén tarakírozva és égyenetlenül járt, elindulni pedig csak teljesen üzemmeleg állapotban lehetett az autóval. A problémát az un. hidegindító fúvóka felbővítésével tudtam megoldani. 15 %-al emelve a 90-es furatból 100 lett. A bal felé eső sárgaréz csavar a hidegindító fúvóka, még a furatában.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezzel már jól indult az autó, ám nem voltam megelégedve a teljesítményével. És minél többet mentem vele, annál kevésbé. Egyszerűen nem pörgött úgy a motor, mint a benzines érában, nyúlós volt, kedvtelenül és nehézkesen küzdötte fel magát magasabb fordulatra. Elsőként visszavettem a 15 fokos alapelőgyújtást 10 fokra. Ettől valamivel jobb lett, kedvezőbben húzott, de közelében sem volt a régi önmagának. Számoltam egy kicsit: 115-ös fúvókából 132-nek kellett volna lennie, 15% dúsításhoz. Ehhez képest én 130-ra tudtam fúrni, mondjuk jogosan gondoltam azt, hogy az állványos fúrónk tokmánya + a befogott fúró simán üt 2 századnál többet is, hiszen nem valami precíziós eszköz, egyszerű ipari melósfúró. Na mindenesetre elmentem a Perforhoz, és vettem fúvókadörzsárat: 132 nyilván nem volt, 5 százados méretlépcsőkben voltak készleten, így vettem 135-öst. 132-es lenne 15%-os keverékdúsítással, 138 lenne 20% dúsítás esetén. Így most épp a kettő között leszek, okoskodtam, tehát jónak kell lennie a 135-re készített furatnak. Kivettem a főfúvókát, Fater meg átdörzsárazta, majd visszatettem, és egy rövid próbakörre mentem...

...tökéletes! Annyira az lett, hogy mindjárt be is iktattam egy hosszabb turnét, úgy ahogy voltam, melósruhában, tettem egy nagyobb kört, Gyömrő, Üllő, új 4-es, csodálatos volt. 80 km/h-nál még oda lehet lépni, húz mint a lift 100 km/h-ig, nem úgy mint átalakítás előtt , amikor 90 km/h-nál többet nem lehetett elérni. Épp úgy megy, mint 98-as benzinnel, csak épp többé nincs kopogás erősebb terhelésnél. 98-al pedig korábban ugyanúgy bekopogott, ami az extrabenzin pofátlanul magas ára miatt teljesen elfogadhatatlan, mikor van jobb alternatíva is immár. Az átalakítás most már tényleg befejeződött.

Tehát összefoglalva, mi kell a 126-os Polszkinál ahhoz, hogy E85-el járjunk:

- 1 mm-es fúró a hidegindító fúvóka felbővítéséhez,

- 1,3 mm-es fúró a főfúvóka felbővítéséhez,

- 1,35 mm-es dörzsár a főfúvóka méretének pontos beállításához,

- benzinszűrő az AC pumpa elé.

Alapelőgyújtás: maradhat az eredeti, 10 fokos.

Polszki: kormánymű és az ő holtjátéka

A Polszki kormányművében alapvetően fontos a kormánycsiga és a tengely közötti hézag rendszeres ellenőrzése, és ha szükséges utánállítása. Ha nagy a hézag, azt jól lehet érezni: megnövekszik a kormánykeréken mért holtjáték, ami a vezetés közben elég stresszes, leromlik az iránytartás, és folyamatosan fűrészelni kell a kormánnyal. Még sosem állítottam holtjátékot a Fiat kormányművében, most ennek eljött az ideje.

A kormánycsiga és a tengely közti hézagot a tengelyt rögzítő excentrikus kiképzésű persely elfordításával lehet limitáltan állítani felszerelt kormánymű és a kormányműre felkötött kar mellett. Ehhez le kell oldani a zárólemez alján lévő két csavart, elfordítani a perselyrögzítő lemezt, és elfordított állásában rögzíteni a zárólemezen keresztülmenő két csavar visszatekerésével. Ha többet kell fordítani, akkor le kell oldani a kart alul, lehúzni a zárólemezt, majd a perselyrögzítőt, elfordítva visszatenni, majd a zárólemezt is. Ez utóbbira nem volt módom, így maradt az "egyszerűbb" beállítás, de később szükséges lesz elvégezni a pontosabb -leszereléssel járó- beállítási munkát. A képeken a kormánymű, az alsó rögzítőlap közötte a perselyrögzítő, felette a kormányműház. Sajnos így látszik, ahogy a képek mutatják, nem tudtam jobb fotót készíteni.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ford: váltókulissza felújítása

...is megtörtént. A Fordnál is vannak vicces típushibák. Ilyen például az, hogy a váltókar hajlamos volt eltörni, (valószínűleg túl lett edzve, mondta Fater) rendesen megviccelve a tulajdonosokat. Nos, fogtam az én kulisszámat, meg a roncsautóét: nézzük melyikből melyek azok a cuccok, amik jók. Darabokra bontottam mind a kettőt. végül is kiderült, hogy a műanyag vezetőkocka, a karok, a kulisszatengely esetében is az enyém a jobb állapotú, így ezt tisztogattam le, festettem le a karokat, majd raktam össze. Íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr62274496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.