Első futómű és fék 1.

2009.12.09. 09:07

Úgy döntöttem, hogy az első futóművel kezdem a felújítást. Ehhez teljesen ki fogom szerelni, a lengéscsillapítók valszeg a Kárászyhoz mennek felújításra, a kormánygépnél szimmeringet kell cserélni, az első segédkar újra kell perselyezni, meg a gumiágyait is megújítani. Cserés az összes szilentblokk, a gömbfejeket ellenőrzöm. (Az milyen már, hogy vagy 8 éve megvettem hozzá az összes gömbfejet, hátha később, azaz most már nem lehet kapni? Ha kell, csak előveszem a dobozokból őket :-)

Elsőként levettem leszereltem a fékhengereket. Elöl merevnyerges tárcsafékek vannak. A Ford meg a Maserati nem sokban hasonlít, abban azonban igen, hogy amit a Fordon első féktuskónak használnak, ugyanaz van a Maseratin hátul. Az Ate 062-es fékhenger igencsak elterjedt volt a korszakban. Így például fékbetéteim már vannak is hozzá, amit eredetileg a Maseratihoz kaptam, olasz aftermarket Stilfreni, nem egy Textar, de ide jó lesz, nem a Nürburgringen szereténk köridőt javítani majd.

A fékbetétek mellet valszeg jól lesz az a fék javítókészlet is, amit a Maseratihoz lehet venni, és korábban Sipisti-től (Maserati Biturbo unoffical service guru) kaptam meg a cikkszámát, bár a Maserati fórumra is felírtam a számát, de legyen itt is, AUTOFREN D4071, UnixTrade cikkszám: 144071.

Szóval kiszereltem a fékhengereket, lekapdostam a lepusztult porvédőket. A 4 db nútot, meg a két rugólemezt, és a porvédők acélkarikáit egy konzervdobzba tettem, megöntöztem Evipass rozsdamaróval, majd holnap foglalkozom velük. A féktárcsa bár csúnya a képeken, novicsento Brembo, válla nincs. 

A munkahengereket szétcsavaroztam. Azon dugattyúkat, amelyek a csőcsatlakozás felé esnek, viszonylag könnyen ki tudtam szedni, egy megfelelő szerszámmal, a furaton keresztül kiütögettem őket. A másik félnél nincs ilyen lehetőség, ott egyenlőre megöntöztem a dugattyúkat csavarlazítóval, majd az apróalkatrészekhez hasonlóan félretettem őket, had dolgozzon az anyag. Holnap megnézem, hátha szemmelverésre kijönnek. 

Breaking news! Ma délelőtt meglett a komplett fékrendszerhez minden felújítókészlet! Tehát a hátsókhoz, meg a főfékhengerhez is. A Maserati-val nem egyezik meg a fékdugattyú átmérője: ezé 48 mm-es. Azért elég kemény, hogy sikerült mindent megkapni, például a hátsó fékekhez való cuccokból az utolsó kettőt hoztam el, azaz szállították ki a munkahelyemhez. Erre volt a sietség. Cikkszámok a Bárdinál, a gyártó az Ert / Seinsa. Spanyol. 7120 Ft volt az egész.

Főfékhenger: D1-123, hátsófék: D3-172 (2x), elsőfék D4-63 (2x)

(este...) Kivettem az egyik hátsó fékmunkahengert, a készlet jó ezekhez is.

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr571585294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása