Tegnap körbenéztem az alkatrészkereskedők kínálatában. Bárdiautó kínál gömbcsuklókat, ami nagyon jó. Az már kevésbé, hogy az általam már használt, és nem túl tartósnak bizonyuló Frap gyártó termékeiből van neki raktáron. Mindenestre ez is több, mint a semmi. Talpasgömbfej is van az első McPherson-hoz, legalábbi is elvileg.

Sajnos az Unixtrade-nél nincs semmi. Az autó már nincs a válaszható modellek listájában, megértem, 40 éves.

A Hegyalja honlapjára gömbcsukló-porvédőt keresve ugrottam be. Korábban a Maserati-ba való Fiat 131-es kormányműhöz néztem elemeket. Itt van külön porvédő, teljesen generálalakú, szinte bármire fel lehet tenni. Jó lesz a Fordra is, 126 Ft / db pedig nem pénz érte. Fater hoz belőle nyolcat, ha arrajár.

Tegnap Fater céges Citroenjét reszeltük. Ő a cég, úgyhogy ezért mi. Az önindító behúzótekercsének végén lévő főkapcsoló fáradt el (ez kapcsolja az önindító motorjára menő sokamperes áramot). A francia biztosítékkal védi a tekercs áramkörét, LOL! Aztán jó két hete elkezdte a biztosítékokat kilövöldözni, úgyhogy január és mínuszok ellenére megoldást kellett találnunk. Mondjuk ebből a szempontból jó ötlet a biztosíték, jelzi a problémát, bár az öreg vasaimon nincs ilyen francia forradalmi megoldás. Mindenesetre nekiálltunk, a szerelőhídon, eszkimónak öltözve. Néhány káromkodás elhasználása után fent kijött az akkumlátortálca, persze  minden tutti avanti! (Fiat 128 reklám, anno 1975, minden előre, olajválság megvolt, kisautót a népnek, mindent előre, nagy hely az utastérben, kis motortérben minden) motortér persze az a fajta, ahol tizenöt dolgot ki kell venni, átlag 2 óra időtartamban, hogy utánna, ami miatt a bűvészkedés, a csigaevők édes szüleinek emelgetése volt, kb. 3 perc alatt kijöjjön. Itt az önindító felső rögzítőcsavarja volt ilyen, a Haynes nagyon előzékeny ám! Írja, hogy több vezeték, cső eltávolítására is szükség lehet az önindító kiszerelése miatt. Mi káeurópai rutinos barkácsolók végül is, viszonylag könnyen kiszedtük az önindítót, ahhoz képest, amivel a manual riogatott. Egyedül a motor kibuktatása volt nehezebb a motortartó bölcső, illetve kipufogó által által közbezárt helyen.

Reggel Fater meglátogatta a villanyászt, aki a polcról levette a kész tekercset, a miénket cserének beszámította. Mondta Faternek, hogy ez elég gyenge konstrukció (pedig a büszke francia Bosch, a Valeo gyártja), van olyan taxis ügyfele, akinél preventív okból 50ezres szervíznél ezt is cserélni szokták. Három rongy volt a felújított, a miénk pedig azonnal ment is a hátsó műhelyben dolgozó szobrászművész úrhoz, aki a tekercsházat lezáró peremezés kihajlításában majd visszaépítésében egészen elvont  magasságokba jutott. Este meg beszereljük az önindítót. Képek holnap lesznek.

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr21702869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása