A hétvégére maradt az első futómű felújítási munkáinak a vége. A megszokott módszerrel szépült meg a stabilizátorrúd. A gumiágyak még elfogadhatóak, de az esetleges cserét könnyen nem is lehet megoldani. Eredetileg a stabilizátor végéről leszerelhető a gumiágyat rögzítő persely. Na most, ez nálam olyan szépen összerohadt a 40 év alatt, magával a rúddal, hogy meg sem kíséreltem levenni őket. Így viszont fent kell hagyni az eredeti FoMoCo stabigumikat, vagy ha csere van, a gumi cseredarabot meg kell vágni, mivel nem lehet immár lehúzni őket a rúdról. Némi gumiápoló anyag felvitelével próbálom élettartamukat megnövelni. A képen a hátsó gumiágyat rögzítő persely:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lengőkarok is elkészültek, szépek lettek. Elsőként kipréseltem a szilenteket. Eredetileg úgy gondoltam, hogy ezt meghagyom a szilentblokkosoknak, de egyszerűbb a városban (tömeg)közlekedni, hogy ha a két kart otthonhagyhatom. Mivel a Renault alsó háromszög-lengőkarján pontosan ugyanolyan külső átmérőjű szilentek vannak, mint a Fordon, így egy megmaradt külső fémház segítségével könnyen kinyomtam őket. (A belső átmérő viszont csak 12 mm sajnos, így nem lehet kiváltani őket a Fordon, hogy megveszem a Renaulthoz valót.) Tisztítás, festés, és bekínlódtam a talpasokat a helyükre. A lengőkar furatába nagyon szorosan passzoltak, ezért volt nehéz a művelet. Reszelgethettem volna a helyüket, de azt gondoltam, annak itt nincs helye, minél szorosabban álljon. A szegecsek helyére csavarokat ad a Frap, mégpedig egész jó minőségűeket, rendesen meg is húztam őket. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A féktárcsákat csak letisztítottam, majd valamikor befogom az esztergába, és a pad beindítása nélkül, kézzel körbeforgatva, indikátorórával megmérem ütnek e valamennyire. Eredetileg a Fordon a fék volt a legyengébb, a jobb első tárcsa rendesen ütött. Ezek már Brembo-k, a leállítás előtt egy évvel vettem őket, asszem 99-ben, és teljesen jó állapotúak. De egy mérés hasznos lesz. Itt a kerékagyba ugye lesz két szimmering, a kerékcsapágyak csupán új zsírtöltést kapnak majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nade, hova fog visszamenni a kész első futómű? Sajnos a karosszériázáshoz lábon kellett tartani az autót, bár nem gondoltam volna, hogy a rugótornyok környezetében ilyen szép rozsdagócot találok. Tessék, a vezéroldali ilyen, megkapargatva a pár kiló felvitt alvázvédőt. A jobbos (harmadik kép) valamivel szebb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fater megnyugtatott, megoldjuk. Elkészíti lemezből a tornyok pontos mását, majd ezek lesznek behegesztve. Ez valszeg a pontos munka érdekében egy hétvégét meg fog kívánni, meg a láng mellé kell egy védőgázas gép is. Nehezíti a dolgot, hogy a kaszni le van már fényezve, bár ahol dolgozni kell, szerencsére valamennyire távol esik a dukkótól.

Foglalkoztam a futómű apróalkatrészeivel is, bár kevéssé motiváló üldögélni, és a kiszerelt csavarokról meg anyákról vakargatni a mocskot, de ezt is meg kell tenni. Készítettem még a középső kormányösszekötőre porvédőt, az elveszett helyére. Erre még gumi porvédő is kerül, noha nem lehet rögzíteni, ahogy a normál több irányba kitérő gömbcsuklókon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Úgy tervezem, a hét végén kiveszem a motort, meg a sebességváltót, majd a jövő héten elviszem a gumialkatrészeket: a sebességváltó gumitrapézát, meg a két motortartó bak tappancsot, a két most kivett lengőkarszilentel együtt a Lenkeyhez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr211823157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása