A hátsó lengéscsillapítókat már péntek délután kiszereltem, hogy elegendő időt tudjak hagyni az első futóműre.

A kiszerelés hátul igen egyszerű volt. Elsőként befeküdtem a Ford kéthullás csomagtartójába, gondosan ügyelve, hogy a közelben kószáló (műhely)macskánk -Rudinak hívják egyébként-, nehogy a kocsi tetejéről indított, és a felnyitott csomagtartón végződő ugrásával esetleg rám zárja a fedelet, mert úgy esetleg a feleségem tudott volna kiszabadítani, olyan este 10 óra magasságában. Miután itt végeztem, alul is kikötöttem őket, örömmel láttam, hogy a sok állás ellenére az alsó rögzítések szilentblokkjainak a perselyei nem rohadtak össze a menetes csapokkal, amelyekre rögzítve vannak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez után jött a finomabb meló: a csillapítók teljesen jók voltak, így csupán a fényezők által ráfújt alvázvédő, meg az általam korábban rákent "racing-piros" szín levakarása maradt. Az egyik telón van egy kis horpadás, de megfelelőnek látszik. Olajszivárgás egyiken sem látható. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teljesen fémtisztára pucoltam a felületüket, aztán lefújtam őket, nagyon szépek lettek, de erről kép nincs, mert a fényképezőgép akkuja kimerült. Monroe gyártmányúak egyébként.

Vasárnap került sor végre a régóta csúszó munkára, az első futóművek komplett kiszerelésére. Elsőként bent a helyén próbáltam a rugót összehúzni, mivel úgy gondoltam, a stabilizátort elöl másképp nem fogom tudni kikötni. Végül is ez szükségtelen volt, nagyon könnyen le tudtam venni a stabilizátorrudat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stabilizátor mindegyik gumiágya jó állapotban maradt fent az elmúlt 40 évben, ez nem mondható el a lengőkarok szilentblokkjairól, itt mindkettő cserés. Ugyanez vonatkozik a talpasgömbfejekre, a vezetőoldali rendesen lógott, a másik ugyancsak határeset.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán kikötöttem a tornyokat odafent, és ezzel a kiszerelés véget is ért. Életemben ilyen könnyen még sosem szedtem szét futóművet!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr751738339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása