Van némi elmaradásom a bejegyzéseknél most pótolom. Mi történt az elmúlt két hétben?

Fiat 500 stílusú felnik a Polszkin

Elkészült a homokszórás Nagytarcsán az eredetileg szürkére szinterezett felnikre, (13000 Ft) majd meglátogattam a helyi festékboltot, ahol már jópárszor jártam. Választottam színt, lazán, csak úgy szemre. A hóbelevanc 2x4 kerékre 10000 Ft körül volt (edző, 6 dl akrilfesték, hígító, egyebek) Innen lesz majd kárpitpatent is a Fordhoz, ha annak az ideje eljön. (Vagy nem, akkor a Patentdepóból, bár ez messzebb van.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fújást Faterral intéztük, azaz megkértem Fatert, fújja már le, legyen olyan kedves, mivel előző este kissé beb*sztam, úgyhogy a meló elég büdös volt aznap. Fater le is fújta, csak mivel nem kifejezetten autófényezésre szakosodott márkaszervíz vagyunk, így a kompresszorunk is igen egyszerű darab, vezérlők nélkül. (kéthengeres buszkompresszor, csak egy lefújószelep van, ha a nyomás felsétál 8 barra, továbbá egy légtartály levegővel tudunk csak gazdálkodni. Nagyfater gyártotta még az Ikarusban egyébként, a kompresszor önmaga is lassan fél évszázados.) Mivel lefelé nincs reguláció, ezért a előnyös, ha valaki visszakapcsolgatja, ha lemegy a nyomás 3 bar környékére. Ez nem történt meg, mivel én odafönt hédereztem. Így a háromból egy felni nemhogy narancsos, inkább karfiolos lett. De eme kis hiba ellenére is elképesztően szépek lettek a tárcsák, főleg az előzményekhez képest. A rendőrség ott posztolt például a hétvégén Nagytarcsa határában, személyi igazolvány forgalmi, jogosítvány kérése után mindjárt ki is szúrták a felniket, hogy hát gyáriak -e? Tetszett a két utcával lent lakó karosszérialakatosnak, pedig ő aztán be van ragasztva az A6-ba, meg a Bangle BMW-be. Tessék, ilyen lett, épp olyan a színárnyalat, mint az első Fiat 500-okon. (Sajna a fotó némi mogyoródi terepezés után készült, amikoris megtekintettünk néhány, a susnyásban letárolt UV villamost. Így a gumik éppen nem Concours 'd Elegance-on bemutatható állapotban vannak, sőt a fotó is olyan, amilyen, kevéssé a kerekekre fókuszál. Majd később lesz néhány nagytotál is. Tessék megfigyelni a hátsó ablakot dekoráló E85-ös matricát is... etanol rulez! Ja, mondtam már, hogy veszek egy UV-t? ;-}


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő művelet a Mustár(sárga) korábbi kerekeinek (amelyeken a Polszki most álldogált, amíg a homokolás meg a fényezés megtörtént) felújítása lesz, ugyanígy, homokfúvással, meg fényezéssel, csak az eredeti árnyalatra jobban ráközelítünk, másrészt kezelem a kompresszort, hogy tényleg még szebb legyen a fújás. Aztán visszamennek a régi Semperit Hi-Life gumik, ezeket a koruk és mintázatuk okán jobb eséllyel el lehet sütni majd a veteránvizsgán. 

Renault keverékkel

Mivel a Renault van Maserati helyett, ezzel mentünk nyaralni, feleségem részére el is készült a légkondi végre. Brutálisan hűt, soha ilyen jó nem volt. A nyaralás jó lehetőséget adott arra is, hogy kipróbáljam egy hosszabb úton a szesz és a benzin keverékét. A lényeg az volt, mekkora mértékig lehet növelni a szesz mennyiségét a benzin rovására. 50-50-el indultam, és 60-40 -el fejeztem be az utat. Az a tapasztalatom, hogy 60% szesz / 40% benzin felhasználásával a menettulajdonságok változatlanok maradnak. Az ár mellett további előnyt jelentett, hogy a motor valamivel halkabban járt, de inkább annak örültem, hogy az alacsonyabb égéshő miatt a hűtőfolyadék hőmérséklete kevesebb lett. Ez főleg hazafelé volt előnyös, a csúcsmelegben.
 
Ford: nagy semmi, erősen koncentrálva

A havájozás közepette csupán annyi történt, hogy elkezdtem megpucolni azt a vezérműfedelet, ami majd felkerül a mostani helyére. Ebben ugyanis a ventillátor speciális többsoros csapágya meglepően jó állapotú, így ez lesz felszerelve majd. A több deka olajkoszt, meg a fekete festéket, amivel lemázolták viszont le kell kaparni.

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr882131237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása