Újra itt vagyok! Záróvizsga megvolt, lehet szerelni. 

 

Visszakanyarodva az utolsó bejegyzésemhez, a hátsó lengéscsillapítókat nem vittem javíttatni. Racionálisabb megoldás lesz egyszer fordulni, és az elsőkkel együtt elvinni. Így most az első futómű kiszerelése, felújítása van soron továbbra is, kis kitérőt tettem a fékekhez.

 

A futómű, tehát a rugóstagok kiszereléséhez vezető következő lépés a kormányrudazat kivétele. Kormánygép csigával, a másik oldalon pedig segédkar található. Utóbbi már új korában (nekem új) is kotyogott, bár a vizsgákat sosem befolyásolta. Tudtam a problémáról már bojrészer koromban is, csak akkor a puncik megautóztatása jobban érdekelt, mint holmi kotyogások a futómű felől. Most viszont olyan kormányzást várok el, mint a Maseratiban, szóval, ott ha középen állt, akkor előre ment, mintha zsinóron húznák, elengedett kézzel, M0-án 100-al tesztelve, az autóút megnyitásának alkalmából. Na ilyet szeretnék a Fordban is. A cél érdekében majd kijön a kormánygép is, hézag ellenőrzése, meg mivel az olajat szereti alul ereszteni -szimmering elköszönt- amit az alatta lévő kormányösszekető gömbfej porvédője nem igazán szeret. A kormánygép majd akkor jön ki, amikor a motor is kint lesz, másképp nem lehet kivenni, utóbbi csak tömítéscserét fog kapni,  illetve egy turbofeltöltőt. 

 

Úgyhogy nekiláttam vasárnap. Ja, szombaton kivettem a kardánboxot is, az majd egy külön történet lesz. A gömbfejek kiszerelése könnyen ment, a korábban vett prés, illetve kiütő-villa segítségével. A konfiguráció jó háromnegyed óra alatt a kezemben volt, ennél gyorsabban, és kisebb fáradtsággal nem vettem még ki összekötőket semmilyen autóból. Mentem a műhelybe.

 

A gömbfejek egy kivételével mind jók voltak. Úgyszintén a középső összekötőben lévő speciális csuklók is, ez az alkatrész még eredeti (FoMoCo logo volt rajta), és az is marad. Valószínűleg nehezen lehetne szerezni, ha elfáradtak benne a csuklók. Erre szerencsére nem lesz szükség. A  kieső gömbcsukló helyére a padláson lévő vastartalékból tudtam hozni egyet. Egyébként a normál gömbcsuklók úgy néz ki, a VW Bogár sorozatában használatossal megegyeznek, jobb, illetve balmenetesek de hogy ez igaz -e majd holnap a weben kiderül. 

 

Utálatos meló volt levakarni a motorolaj-alvázvédő ragadós keverékét az alkatrészekről, de megérte. A héten kapnak optikai tuningot (festés), szükség van egy gömbcsukló porvédőre is.


A beteg segédkar szétbontásával fejeztem be a napot. Ezt korábban valami autószerelő szerű érdemes művész komponálhatta össze. Úgy oldotta meg, hogy fogott két Polszki Fiat függőcsapszeg perselyt, beletolt egy vékony acélcsövet (valami röhejes minőségűt, egy oldalon van 1 mm a falvastagság, a másikon jó ha 0,5 mm, valszeg karnisrúdként árulták a helyi Vasedénynél). A fő gond az volt, hogy a nagy eszével középen akarta megfogni a segédkart, de hát az erőt alulról kapja, tehát kb. 20 km múlva kotyogni fog, majd ezt egyre jobban.

 

Elkezdtem keresni, hogy én milyen perselyt tegyek bele. Végül is hosszas keresgélés után, a légkompresszor alkatrészeinek a dobozában találtam két perselyt, ezek belső átmérője tökéletes, a külsőt pedig az esztergapad megoldja. A kompresszor alkatrészeket még nagyfater spájzolta be, a rencerbe' amikor a Volánná' dolgozott, plusz itt építette meg a ma is működő kompresszorunkat. A két gyűrű e célra készített porkohászati termék, ami önmagában jól siklik, önkenő, de gondolkodom, hogy a házat zsírzógombbal szereljem fel. A végén teszteltem is a perselyeket, ahogy az utolsó képen látható. (A kompresszor az első képen, a jobb sarokban.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oldfordworks.blog.hu/api/trackback/id/tr891699820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása