Hátsó lengéscsillapítók, első futómű 2.
2010.02.08. 09:04
Irány a műhely. Elsőként levettem a féktárcsákat, amelyeket a kerékagyakkal és csapágyakkal együtt hagytam. Szükséges lesz majd két szimmering a kerékcsapágy-ház hátsó lezárásaként. Elővettem a varázsdobozt, de sajnos nem találtam benne megfelelőt. Na mindegy, ez a költség bőven belefér.
Utánna jöttek a lengőkarok a talpgömbfejekkel. A talpas egy kúpalakú házba van befogva, a ház pedig a lengéscsillapító tok aljához van kötve három csavarral -ezek dróttal vannak biztosítva-.
Talpasok cseréje ezért a Fordnál enyhén szólva sem kellemes, csak így kiszerelve célszerű megoldani. Másrészt azért is nehéz, mert a csésze alakú öntvénybe esetleg bejutó víz bent kellemesen össze tudja rohasztani a csavart, meg a menetet, mivel kifolyni nem tud. Hát íme, olyan tengerben pihenő Titanic jellegű, mármint annyira van megrohadva a jobbos talpas anyája, mint odalent bármilyen vas a hajóból:
Fater javasolta, öntsek bele petróleumot, aztán meglátjuk a hétvégén, hátha szemmelverésre szétjön. Szerencsére a zárt kialakítás most előnyös. Az biztos, hogy az új talpasok bekötése után egy nagy adag zsírral a házat megtöltöm, így a nedvességet ki fogom zárni.
Félretettem tehát ázni a lengőkart, majd nekiláttam a lengéscsillapító patronok kiszereléséhez, ami könnyen ment a két rugóösszehúzóval, bár a csavarrugót rendesen össze kellett nyomnom, hogy a toronycsapágyakat, meg a felső rugótányérokat le tudjam venni. Azért egyszerű művelet volt.
Majd jöttek a meglepetések. A jobbos tokban lakott az autó megvásárlásakor általunk betett Monroe teló. (A Lippai-Hajnalnál lett véve, 1998 környékén.) Ez megfelelő volt. A balosban az eredeti Boge volt, ömlött belőle az olaj, a tok alján is volt egy deci belőle. Hát ezért volt a csillapítás itt mindig gyenge. Az olajat betöltöttem a kézi olajozóba. Hopp, viszont a tok alján valami csillog: találtam benne egypár hézagoló karikát, aminek ott semmi keresnivalója nem volt, hogy kerültek vajon oda, és miért? Szerintem ezt az oldal korábban még nem lett megbontva. A teló alja teljesen zárt, semmi funkciójuk nincs ott. Érdekes.
Csütörtökre tervezem, hogy elviszem a telókat a Kárászyhoz. Sportos beállítást szeretnék előre, és lehet hogy a tartalékban lévő, gyenge hátsó lengéscsillapítókat is elviszem. Továbbá megrendelem hétfőn az utolsó Frap talpasgömbfejet a Báritól, tartalékként. Kevéssé valószínű, hogy lesz belőle később.
Update: 11:30, megjött a rendelt talpas. Frap G150, 4520 pénz volt.
Szerző: biturbo s - félázsiai bunkó állat
1 komment
Címkék: ford első futómű cikkszám bárdiautó frap lippai hajnal
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.